Checklista
Före motorstart
Kvarstående anmärkningar |
Kontroll |
Vikt och balans |
Kontroll |
Tillsyn före flygning |
Utförd |
Motorstart
Parkeringsbroms |
Till |
Automatsäkringar |
Kontroll |
Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
Övriga strömförbrukare |
Från |
Huvudströmbrytare |
Till |
Bränslemängd |
Kontroll |
Bränslekran |
Lämplig tank |
Blandning |
Rik |
Förvärmning |
Från |
Fartreglage |
Inställt |
Bränslepump |
Till |
Bränsletryck |
Kontroll |
Snaps (kall motor) |
Pumpa |
Snapspump |
Låst |
Propellerfält |
Fritt |
Magnetnyckel |
Till |
Efter motorstart
Motorvar |
800-1200 rpm |
Oljetryck |
Kontroll |
Alternator |
Till |
Batteriladdning |
Kontroll |
Bränslepump |
Från |
Bränsletryck |
Kontroll |
Avionikhuvudströmbrytare |
Till |
Strobeljus |
Till |
Före taxning
Säkerhetsbälte |
Kontroll |
Höjdmätare |
Ställ in |
Kursgyro |
Ställ in |
På väntplats
Motorvarv |
2000 rpm |
Magnetkontroll |
Fall < 175 rpm |
|
Diff < 50 rpm |
Förvärmning |
Kontroll |
Motorinstrument |
Kontroll |
Vacuumtryck |
4,8-5,1 |
Motorvarv |
1200 rpm |
Bränslekran |
Lämplig tank |
Bränslepump |
Till |
Blandning |
Rik |
Höjd och sidtrim |
Inställt |
Klaff |
Kontroll/Inställt |
Rodren |
Kontroll |
Kursgyro |
Kontroll |
Dörren |
Reglad |
Varningslampor |
Kontroll |
Autopilot |
Från |
Nödchecklista |
Repetera |
Start och stigning
Lättningsfart |
45-55 KIAS |
Stigfart |
63/79/87 KIAS |
Klaff in |
300 ft GND |
Bränslepump från |
1000 ft GND |
Planflykt
Motorvarv |
Enl. tabell |
Blandning |
Inställt |
Förgasaris |
Kontroll |
Före landning
Autopilot |
Från |
Blandning |
Rik |
Bränslepump |
Till |
Bränslekran |
Lämplig tank |
Förvärmning |
Till |
Höjdmätare |
Inställt |
Klaff |
Inställt 1-3 steg |
Planéfart |
70-63 KIAS |
Kupering av motor
Parkeringsbroms |
Till |
Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
Övriga elförbruare |
Från |
Blandning |
Från |
Magnetnyckel |
Från |
Huvudströmbrytare |
Från |
Och så en slutkläm ->o<-…
Nae kommer inte på något ;)
PS
Detta var min 50:e post
This entry was posted
on söndag, januari 18th, 2009 at 21:15 and is filed under PPL-A skolning.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
februari 11th, 2009 at 08:48
PPL-A Flygcertifikat » Blog Archive » Massa besökare och PPL frågor says:[…] men jag har skrivit av den som vi har till våra PA-28or (Cadet) här, samt även den vanliga checklistan här. I den vanliga listan tycker jag dock att “Strobeljus… Till” borde flyttas till […]