Frågor till flygläraren
Eftersom jag tänkte att jag skulle försöka vara ärlig och inte skämmas så mycket här så kanske jag skulle ta och skriva ner de frågor jag kommit på än så länge till läraren nästa gång vi träffas… Och visst kan det kännas pinsamt men ändå, jag är ”här” för att lära mig :)
- Hur pass ”aggresiv” ska man vara när man vill ändra flygplanets läge t.ex. i roll så att det inte blir obekvämt för resenärer, i simulatorn är det ju bara att ta i allt vad man orkar, men när man sitter där på riktigt så är det ju mer än bara pixlar som kastas runt… så hur hårdhänt ska man vara när man vill påverka hur man flyger?/Hur starka roderutslag är det ”snällt” att göra?
- Hur ska man stå för att säkert dra runt motorn ett par varv innan man hoppar in i kärran, så att skadan blir så liten som möjligt ifall motorn av någon anledning inte skulle förstå att den är satt i kupé? (jag vill helst inte bli av med några fingrar… eller värre)
- Hur segt är det att starta en motor utan att köra snapspumpen (inte för att jag tänkt testa, men jag är ju nyfiken :P) när det vinter/sommar… Alltså hur länge kommer startmotorn behöva jobba för att få igång kärran ”torr”?
- Vad gör man om det börjar brinna i en tank vid t.ex tankning? Eller om man är uppe i luften och det börjar brinna i vingen?… bättre att fråga nu än när (om) det skulle hända…
Det var inte värre än så den här gången, ska bara komma ihåg att verkligen fråga också :)
This entry was posted on lördag, november 29th, 2008 at 22:44 and is filed under Uncategorized. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.
Comments are closed.