Nödchecklista
Måste lyckas lära mig checklistorna lite mer ”by heart”. Nu har jag i alla fall lyckats komma över (tagit) kort på dom för SE-KMI och SE-KML (och delvis SE-IZG). Här kommer i alla fall nödchecklistan som jag borde lära mig…
Motorstörning
Farten |
73 KIAS |
Fält |
Lämplig yta |
Bränselkran |
Skifta |
Bränslepump |
Till |
Förvärmning |
Till |
Blandning |
Rik |
Snapspump |
Låst |
Magnetnyckel |
Kontroll |
Nödfrekvens |
121,50 |
Transponder |
7700 |
Motorbrand under flygning
Bränslekran |
Från |
Gasreglage |
Tomgång |
Blandning |
Från |
Värme/defroster |
Stäng |
Farten |
73 KIAS |
Magnetnyckel |
Från |
Huvudström |
Från |
Brand i kabinen
Huvudström |
Från |
Frisluftsventiler |
Öppna |
Värme/defroster |
Från |
Släck branden |
Kväning/brandsläckare |
Nödlandning med stoppad motor
Farten |
73 KIAS |
Fält |
Lämplig yta |
Nödmeddelande |
121,50 |
Transponder |
7700 |
Dörrlås |
Öppna |
Säkerhetsbälten |
Kontroll |
Magnetnyckel |
Från |
Förlust av vakuumtryck
Onödiga strömförbrukare |
Från |
Avionikhuvudströmbrytare |
Från |
Elektronisk vakuumpump (AUX VAC) |
Till |
Avionikhuvudströmbrytare |
Till |
…
Det är ju inte helt omöjligt att lära sig detta, nu ska jag göra en liknande post om den normala checklistan. Skulle något saknas så får det gärna slängas in i en kommentar ;)
This entry was posted
on söndag, januari 18th, 2009 at 16:18 and is filed under PPL-A skolning.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Both comments and pings are currently closed.
februari 11th, 2009 at 08:48
PPL-A Flygcertifikat » Blog Archive » Rusning says:[…] beroende på flygplan och moment, men jag har skrivit av den som vi har till våra PA-28or (Cadet) här, samt även den vanliga checklistan här. I den vanliga listan tycker jag dock att […]